Contraception Leads to Abortion

It used to be, before the contraceptive revolution, that there was a pretty clear and firm connection between sex and marriage. Married people had sex, unmarried people didn’t, or if they did, they more or less knew that they weren’t supposed to. Most everybody knew this.

But over the course of the 20th century, as contraception became more socially accepted, more available, and more effective, all that began to change. By the time the sixties rolled around it was becoming clear, to married and unmarried people alike, that you didn’t have to be married to have sex. Contraceptive practice had made sex into a recreational activity that everyone has a right to.

What did this mean for the unmarried? Well, you probably heard the old saying, "Why buy the cow when you can get the milk for free?"

Widespread acceptance and availability of contraception has led to widespread fornication. Pre-marital sex is now not only socially acceptable, but socially respectable.

It’s no different among Catholics. About 90% of engaged couples in the U.S. who come to the Catholic Church for marriage are already sexually active -- 90%. Yes, people do still get married, but in fewer numbers.

Why? Well, one of the reasons a man and woman used to get married was to start having sex, and contraception basically removed that as a reason.

How does widespread contraception lead to declining birth rates? Well if the life-giving potential of sex is pervasively removed from the picture, a cultural mindset is gradually fostered in which children themselves are pervasively removed from the picture. They tend to be viewed not as gifts but as liabilities, spoilers of a pleasurable lifestyle. There might have one or two, if that would be pleasurable, but after that the norm is to reject them.

How does widespread contraception lead to widespread abortion? The culture of sexual liberation was made possible only by the culture of contraception: this is a culture in which, "all adults are entitled to unlimited sexual activity without a live baby resulting."

The contraceptive revolution led to the prevailing assumption that babies really shouldn’t have anything to do with sex. That is, not unless you allowed that. If a couple has this kind of attitude, then when the contraception fails, as it often does, and there’s a pregnancy. And there inevitably is abortion.

Contraception, by its very nature, and as a broad social phenomenon, tends to incline the heart of a nation toward abortion as "fruits of the same tree" (JP II).

Kontrasepsiyon Nagpaingon ngadto sa Aborsiyon

Kanhi, sa wala pa ang rebolusyon sa kontrasepsiyon, may tin-aw ug hugot kaayo nga kadugtong sa paghimo sa lihok sa mga minyo ug sa kaminyuon. Mga minyo maghimo sa lihok sa mga minyo, ang dili minyo dili, o kon naghimo sila niini, nahibalo sila nga dili unta kini nila himuon. Halos tanan nahibalo niini.

Apan kining tanan nausab sa paglabay sa ika kawhaan ka gatosan nga katuigan, dinha sa labaw nga pagkamadawat sa katilingban sa kontrasepsiyon, ug sa labaw ka maanaa niini. Sa pag-abot sa mga tuig 1960, natin-aw sa mga tawo, minyo o dili, nga wala kinahanglana ang kaminyuon paghimo sa lihok sa mga minyo. Ang pagbansay nga kontraseptibo naghimo sa lihok sa mga minyo nga kalihokan sa pagpalingawlingaw nga tanan aduna kunoy katungod niini.

Unsay man ang gipasabot niini ngadto sa mga dili minyo? Bueno, nakadungog tingale kamo sa karaan nga panultihon, "Nganong magpalit pa og baka nga anaa may libre nga gatas?"

Ang lapad nga pagdawat ug pagkaanaa sa kontrasepsiyon nakapalapad sa lihok sa mga minyo. Paghimo niini sa wala pa maminyo dili lamang gidawat, kondili dili na gyod mabuyag.

Walay kalahian niini dinha sa mga Katoliko. Mga 90% sa mga sinayoran sa Ameridka nga magpakasal sa Simbahan naghimo na kuno og maayo sa lihok sa mga minyo -- 90%. May mga tawo nga magpakasal pa, apan gamay na lang ang gidaghanon.

Ngano? Bueno, kanhi usa sa mga katarongan nga magminyo mao ang pagsugod paghimo sa lihok sa mga minyo, ug ang kontrasepsiyon nagpawagtang niana isip katarongan.

Giunsa man sa lapad nga kontrasepsiyon pag-abot ngadto sa pagkanagamay ang mga matawo? Kon ang kahayan makahatag og kinabuhi ang lihok sa mga minyo gikuha gikan niini, usa ka kulturanhon nga panglantaw hinayhinay malambo diin ang mga anak mismo gipangkuha gikan sa hawanan sa kaminyuon. Lantawon na lang sila dili isip gasa kon dili isip makapa-alkanse, makatugaw sa usa nga lingaw nga matang sa pagpuyo. Anaa tingaley usa o duha, kon kini makapalingaw, apan human niini ang nalagda na mao ang pagsalikway nga makaanak pa.

Giunsa man sa lapad nga kontrasepsiyon pagpaadto sa lapad nga aborsiyon? Ang kultura sa kalingkawasan nga seksuwal naposible sa kultura sa kontrasepsiyon: kini usa ka kultura diin, "tanan nga mga hamtong aduna kunoy katungod sa walay limite nga paghimo sa lihok sa mga minyo nga dili makaanak."

Ang rebolusyon nga kontraseptibo niabot ngadto sa anaa karon nga pagtuo nga sa katinuod mga pag-anak wala na untay labot sa maskin unsa nga pangsekso. Gawas kon tugotan kini. Kon mga kapikas aduna niining maong matang sa panglantaw, nan kon mukawang ang kontrasespsiyon, nga kasagaran mahitabo gyod, maburos. Ug dili na malikayan sangpot kini sa aborsiyon.

Ang kontrasepsiyon, sa kinaiya niini, ug isip lapad nga talan-awon sa katilingban, nagpapaingon sa kasingkasing sa nasod paglantaw sa aborsiyon isip "mga bunga sa mao ra nga kahoy".

 

      All the teachings in these pages are for the instruction of the faithful of the Particular Church in Misamis Occidental, Philippines
                   WebMaster: Archbishop Jesús Dosado, C.M. Send Mail to: dosadokuno@yahoo.com